برای هر خرید باید از یه سری پرامترها مربوط به کالایی که میخوایم بخریم، اطلاع داشته باشیم تا در نهایت بعد از خرید کالا و استفاده از اون، حس خوبی از خرید داشته باشیم و به اصطلاح پشیمون نشیم، یا اینکه متوجه بشیم هزینه ای که انجام دادیم ارزش این کالا رو نداشته و می تونستیم کالایی بهتر و کاربردی تر بخریم.

تو این مطلب میخوایم بهتون بگیم برای خرید تشک چه مواردی رو باید مورد توجه قرار بدین تا مناسب ترین تشک و برای خودتون انتخاب کنید

 



1.     سن و سال و وضعیت جسمی

این خیلی مهمه که تشک رو چه فردی با چه سن و سال و چه وضعیت جسمانی میخواد استفاده کنه

فرد در چه رده سنی هست، کودک، نوجوان، جوان، میان سال یا سالخورده.

وضعیت جسمانی سالمی داره، وضعیت بدنیش حساس هست یا عارضه هایی مثل کمر درد و پا درد و یا دیسک کمر داره. دارای بدنی ورزیده و ماهیچه ای هست یا بدنی ضعیف و استخوانی داره.
همه این پارامتر ها در افراد با رده سنی های مختلف متفاوته و لزوما یه فرد جوان به دور از کمر درد یا دیسک کمر نیست و در مقابل یه فرد سالخورده هم لزوما ضعیف و کم توان نیست.

پس حتما به وضعیت جسمانی و رده سنی فرد استفاده کننده در انتخاب تشک توجه کنید.

 

 



2.     وزن

مورد بعدی که باید در خرید تشک برای تختخواب مورد توجه قرار بدین وزن فرد استفاده کننده ست.

اینکه وزن ما زیر 50 کیلو هست، بین 50 تا 80 کیلو هستیم یا وزنی بین 80 تا 100 کیلو داریم و یا ممکنه بیش از 100 کیلوگرم وزن داشته باشیم.

نکته اینجاست که تشک ها با چگالی اسفنج مختلف تولید میشن و در نهایت تحمل وزن مختلفی دارن. به طور مثال یه فرد با وزن 98 کیلوگرم باید تشکی با چگالی اسفنج بالاتر یا همون تحمل وزن بالا تری انتخاب کنه و در مقابل فردی با وزن 52 کیلوگرم میتونه از تشکی با تحمل وزن پایین تر استفاده کنه.

 




3.     عادات خواب

عادات خواب در افراد مختلف متفاوته و می تونه نکته ای قابل توجه باشه تا ما موقع استراحت و استفاده از تشک تجربه خوبی داشته باشیم.

اینکه ما با تشک نرم راحت تر هستیم یا به تشک سفت عادت داریم،

موقع خواب چندین بار بیدار میشیم یا پیوسته میخوابیم و به اصطلاح، به همون سمتی که میخوابیم به همون سمت هم بیدار میشیم،

اینکه به جابجا شدن همسرمون موقع خواب حساس هستیم و باعث میشه از خواب بپریم یا نه خیلی حساس نیستیم و جابجا شدنش خواب ما رو به هم نمیزنه.

یا اینکه دوست داریم تشک مون موقع خواب گرم باشه یا نه ترجیح میدیم در طول شب تشک خنک باشه در اثر خوابیدن ما خیلی گرم نشه.

اهمیت به همه این موارد و خیلی از موارد دیگه که از عادات خواب ما هستن میتونه در ایجاد یک تجربه خواب خوب و راحت به ما کمک کنه.

 




4.     ابعاد تشک

خیلی از افراد به ابعاد تشک در زمان خرید توجه نمی کنن، و گاها اطلاع ندارن که به طور مثال یک تشک 2 نفره میتونه ابعاد مختلفی داشته باشه.

ما چه در خرید تشک یک نفره و چه در خرید تشک دو نفره باید به به طول و عرض تشک دقت کنیم که با ابعاد تختخواب ما برابر باشه. کوچکتر بودن یا بزرگتر بودن تشک نسبت به تخت به یه اندازه دردسر برای ما ایجاد میکنه.

توجه به ارتفاع تشک هم نکته ای دیگه ست که با توجه به ارتفاع تخت و اضافه شدن ارتفاع تشک به اون یک سطح خواب بالا رو نتیجه میده یا یه سطح خواب پایین.

 و دوباره بسته به تمایل ما، هرکدوم از این موارد میتونه در رضایت ما از خواب و استفاده از تشک رو بیشتر کنه.

 




5.     قیمت

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب ما تاثیر گذار هست، قیمت تشک هست.

حتما موقع خرید به فروشنده یا مشاوری که در انتخاب تشک به شما کمک میکنه بازه مبلغی رو که میخواید هزینه کنید بگید تا این فاکتور رو هم مورد رو هم مورد توجه قرار بده.

 

این چند مورد از مهمترین پارامتر هایی بود که برای خرید تشک باید مورد توجه قرار بدین

و البته موارد دیگه ای هم هست که افراد با ویژگی های خاص مانند معلولیت یا با توجه به کاربرد های خاص مثل استفاده در هتل ها، باید مورد توجه قرار بدن.

 

موقع خرید تشک می تونید از تیم ما در بخش پشتیبانی که 24 ساعته و همه روزه آماده پاسخگویی هستن مشاوره بگیرید تا با خیال راحت، بهترین و مناسب ترین تشک رو انتخاب کنید.

 

شماره تماس مشاوره سایت تشک مشک


021-66538502

0919-646-2001