مزایا و کاربردهای محافظ تشک.

شستن تشک، به ویژه تشک تخت، ممکن نیست. حتی در صورتی که موفق به شستن تشک شوید، به ساختار آن آسیب وارد می‌شود. بنابراین بهتر است تشک شسته نشود. چرا که علاوه بر دشوار بودن شست و شوی تشک تخت، بافت تشک نیز آسیب میخورد. در نتیجه تشک به زودی از بین می‌رود. بنابراین بهترین ابزار برای محافظت از تشک در برابر آلودگی، محافظ تشک خواهد بود.

 

مزایا و کاربردهای محافظ تشک

پیشگیری از پارگی و سائیدگی

یکی از کاربرد‌های محافظ تشک که مزایای آن نیز به حساب می‌آید، پیشگیری از پارگی و سائیدگی تشک است. روکش تشک، در حدی که روی تشک بخوابید از آن محافظت می‌کند. اما محافظ تشک از کثیف شدن و یا نفوذ اشیای ریز به تشک جلوگیری می‌کند. در نتیجه کمک می‌کند تشک پاره یا سائیده نشود. در واقع از لایه اصلی تشک در برابر کثیفی و پارگی جلوگیری می‌کند.

 

ضد آلرژی بودن

آلودگی‌ها به مرور زمان در بافت تشک تجمع پیدا می‌کنند. این عامل، علت اصلی حساسیت و ایجاد آلرژی در پوست است. از آنجایی که روکش اصلی تشک را نمی‌توان شست، بنابراین محافظ قابل شست و شو برای تشک، بهترین چیز برای جلوگیری از آلرژی است. این مورد به ویژه در مورد افرادی که آسم، قارچ و یا حساسیت پوستی دارند الزامی است. چرا که شستن مداوم این کاور رعایت بهداشت و رفع آلودگی‌ها می‌شود. محافظ‌های ضد آب تشک، مانع از ورود مایعات و در نتیجه رشد و تکثیر باکتری می‌شوند.

 

ضد حشرات موذی

تشک‌ها محل تجمع حشرات موذی به ویژه ساس هستند. ساس از خون انسان تغذیه می‌کند. این حشرات موذی در تشک و بالش زندگی می‌کنند. در صورت عدم رعایت بهداشت تشک و بالش این حشرات به راحتی به بدن راه پیدا می‌کنند. از آن جایی که ما بیشتر عمر خود را خواب هستیم، لازم است بهداشت محیط خواب را رعایت کنیم. محافظ‌های تشک، از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این حشرات هستند. چرا که شما محافظ را مرتب می‌شوئید. همچنین بیشتر محافظ‌های تشک، ضد ساس و حشرات موذی هستند. ضخامت بالای این محافظ‌ها نیز مانع از ورود حشرات به تشک می‌شوند.

 

افزایش عمر تشک

یکی دیگر از کاربردهای محافظ تشک، افزایش عمر تشک است. همانطور که گفته شد این محافظ از تشک در برابر عوامل خارجی، حشرات موذی و ورود آب و اشیای تیز جلوگیری می‌کند. تمامی این موارد سبب می‌شود تشک شما طول عمر بیشتری داشته باشد. چرا که عاملی به تشک نفوذ نمی‌کند.

 

چگونه باید محافظ تشک را بشوئیم؟

برای شستن محافظ تشک ابتدا برچسب مربوط به آن را مطالعه کنید. این برچسب راهنمایی‌های لازم برای شست و شوی صحیح آن را به شما آموزش می‌دهد. معمولا بیشتر محافظ‌های تشک در ماشین لباسشویی قابل شست و شو هستند. تعداد کمی از آن‌ها را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شست. بنابراین بهتر است هر 1 ماه یکبار محافظ تشک را شست و شو دهید. اینکار برای جلوگیری از تجمع باکتری و رعایت بهداشت